Illustrator nesneleri yeniden şekillendirmek için kulanılan araçlar


Illustrator uygulaması, nesneleri yeniden şekillendirmek için aşağıdaki araçları sunar:

Döndürme aracı (R), nesneleri sabit bir nokta etrafında döndürür. Bkz.

Yansıtma aracı (O), nesneleri sabit bir eksen üzerinde çevirir. Bkz.

Ölçek aracı (S), nesneleri sabit bir nokta çevresinde yeniden boyutlandırır. Bkz. .

Eğme aracı, nesneleri sabit bir nokta etrafında eğriltir. Bkz.

Yeniden Şekillendir aracı, yolun genel ayrıntılarını olduğu gibi koruyarak, seçilen bağlantı noktalarını ayarlar. Bkz.

Serbest Dönüştürme aracı (E), bir seçimi ölçekler, döndürür veya eğriltir.

Karışım aracı (W), birden çok nesnenin rengi ve şekli arasında geçiş oluşturan bir dizi nesne oluşturur. Bkz.

Genişlik aracı (Shift+W) değişken genişliğe sahip bir kontur oluşturmanıza olanak verir. Bkz.

Çarpıtma aracı (Shift+R), nesneleri imlecin hareketiyle (kili şekillendirir gibi) şekillendirir. 

Burgu aracı, bir nesne içinde girdapvari deformasyonlar oluşturur. 

Büzme aracı, kontrol noktalarını imlece doğru hareket ettirerek bir nesneyi söndürür. Bkz.

Şişirme aracı, kontrol noktalarını imleçten uzaklaştırarak bir nesneyi şişirir. Bkz.

Tarak aracı, bir nesnenin anahatlarına rastgele eğri ayrıntılar ekler. Bkz. 

Kristalleştirme aracı, bir nesnenin anahatlarına sivri uçlu rastgele ayrıntılar ekler.

Kırışıklık aracı, bir nesnenin anahatlarına kırışığımsı ayrıntılar ekler. .

Şekil Oluşturucu aracı; özel, karmaşık şekiller oluşturma için basit şekilleri birleştirir.