Illustrator uygulaması, nesneleri yeniden şekillendirmek için aşağıdaki araçları sunar:
Döndürme aracı (R), nesneleri sabit bir nokta etrafında döndürür. Bkz.
|
Yansıtma aracı (O), nesneleri sabit bir eksen üzerinde çevirir. Bkz.
|
Ölçek aracı (S), nesneleri sabit bir nokta çevresinde yeniden boyutlandırır. Bkz. .
|
Eğme aracı, nesneleri sabit bir nokta etrafında eğriltir. Bkz.
|
Yeniden Şekillendir aracı, yolun genel ayrıntılarını olduğu gibi koruyarak, seçilen bağlantı noktalarını ayarlar. Bkz.
|
Serbest Dönüştürme aracı (E), bir seçimi ölçekler, döndürür veya eğriltir.
|
Karışım aracı (W), birden çok nesnenin rengi ve şekli arasında geçiş oluşturan bir dizi nesne oluşturur. Bkz.
|
Genişlik aracı (Shift+W) değişken genişliğe sahip bir kontur oluşturmanıza olanak verir. Bkz.
|
Çarpıtma aracı (Shift+R), nesneleri imlecin hareketiyle (kili şekillendirir gibi) şekillendirir.
|
Burgu aracı, bir nesne içinde girdapvari deformasyonlar oluşturur.
|
Büzme aracı, kontrol noktalarını imlece doğru hareket ettirerek bir nesneyi söndürür. Bkz.
|
Şişirme aracı, kontrol noktalarını imleçten uzaklaştırarak bir nesneyi şişirir. Bkz.
|
Tarak aracı, bir nesnenin anahatlarına rastgele eğri ayrıntılar ekler. Bkz.
|
Kristalleştirme aracı, bir nesnenin anahatlarına sivri uçlu rastgele ayrıntılar ekler.
|
Kırışıklık aracı, bir nesnenin anahatlarına kırışığımsı ayrıntılar ekler. .
|
Şekil Oluşturucu aracı; özel, karmaşık şekiller oluşturma için basit şekilleri birleştirir.
|