Bu Inkscape öğretici ile 3D görünümlü kardan adam çizmek için öğreneceksiniz, ama sonuçta gölgeler ve yansımalar doğru şekilde oluşturarak bir kavrayışa alacak.
Inkscape , Adobe Illustrator ve Corel DRAW hatlarında görece genç ama hızlı gelişen genel bir vektör grafik editörü. Uygulama, Linux, Windows ve Mac üzerinde çalıştırmak ve kaynak kodu ile birlikte özgürce dağıtılabilir var olabilir. Onun ana dosya formatıdır SVG (Ölçeklenebilir Vektör Grafikleri, Web üzerinde vektör grafikler yayınlamak için önerilen bir W3C standardı).
Ben 3D görünümlü görüntüler oluşturmak için bu harika bir uygulamayı kullanmak için ve ben bir örnek olarak benim kardan kartpostal nasıl kullanılacağını size göstermek için gidiyorum.
Bir başlangıç en çok temel şekiller oluşturmak ve onlarla oynamaya izin için. Inkscape elips, dikdörtgenler, yıldızlar ve polyline gibi grafik öğeleri oluşturmak için özel araçlara sahiptir.Eğer çizim daha canlı görünmesini istiyorsanız Ancak, bir şekil (anahat iyidir Ctrl + Shift + C ) ve kıvırın. Daha karmaşık şekiller yerine Kalem (Bezier eğrisi aracı) ile çizilmelidir.Genellikle sadece kavisli bir çizgi çizin ve ardından bükün, düğüm yerleştirme rafine ve (doruk, düz vb) kendi türünü değiştirin.
İşte elips kar topları ve gözleri çizmeye başladı, sonra ben kepçe alt ve üst kenarı oluşturmak için elips yay kullanılmıştır. "Burun" için ben Bezier eğrileri kullanılır ve aynı aracı "Yollar> Birliği" ile elips parçaları birliği yaptıktan sonra kepçe bitirmek için kullanılmıştır.
Düğüm aracı ile gezinip üzerine Inkscape 0.47 özellikleri yol anahatları vurgulamak. Bu gerçekten belirli bir yol arıyorum yapmış bir sürü var tuval üzerine onları bir sürü zaten var ya da gruplandırılmış veya başka nesneler tarafından karşılanmaktadır durumlarda daha kolay.Ve tabii ki hala iyi eski kullanabilirsiniz Ctrl + Alt + tıklatın Seçici aracını kullanarak bir kombinasyon. Nitekim olarak bir sürü var gibi kombinasyonlar Inkscape içinde. Uygulamanın durum çubuğu onları kullanma hakkında ipuçları sağlar, böylece onları öğrenmek kolaydır.
Çizim devam edelim. Biz taban şekilleri ile yapılır Şimdi, üç-dimentionality için gidelim. Gölge ışık yumuşak geçişler oluşturmak için biz gradyanlar kullanacağız ve daha karmaşık durumlar için biz Gauss bulanıklığı ile onları birleştirmek gerekir.
Bir nesneye dolgu degrade uygulamak için yollarından biri düz bir ilk doldurmak kullanmak ve daha sonra degrade dolgu türünü seçin aracının seçenekleri araç çubuğunda, Gradient Fill Tool geçiş - doğrusal veya radyal ve nesnenin üzerine çizin. Bu durumda seçilen düz dolgu rengi yavaş yavaş% 0 opaklık kapalı düşecek. Aynı araç çubuğunda size şu anda kullanılan degrade renk duraklarını yönetebilirsiniz iletişim kutusunu açmak için "Düzenle" düğmesini tıklayabilirsiniz.
Ancak, çoğu durumda gerçekten renk durağını sürükleyerek sağ ve tuval üzerine onların renklerini değiştirerek istiyorum. Sadece Gradient Fill Tool almak ve bir nesne üzerine onunla tıklayın. Göreceğiniz çok sonraki şey, pozisyon, yön ve degrade lineer boyutunu değiştirmek için kullanabileceğiniz kolları, vardiya renk duraklarını ekleyin (satırını çift tıklatın) veya (kullanmak silmek Del tuşuna basınız). Da basabilirsiniz Shift ve uzak merkezine bir radyal degrade odak taşımak.
Eğer bu durumda eklemek veya kaldırmak renk duraklarını, sadece etrafında onları hareket etmek mümkün olmayacaktır rağmen, nesneleri bakmak ve gerçekten çok hızlı hissediyorum ayarlamak için çok kullanışlı olan düğümler düzenlerken arada, degrade tutamaçları görüntülenen.
Bir renk durağını seçmek için tıklatın, Fill'n'Stroke iletişim o renk durağı sadece renk görürsünüz. Bu muhtemelen oldukça beklenmez, ama sonunda o söz konusu eski moda iletişim yoluyla daha çok daha kolay yönetmek degradeler yapar.
Eğer en sevdiğiniz veya en iyi görevi uygun sadece birini seçmek için yeterince farklı renk modelleri ile oynamak emin olun. Ben seçici bir ilgi renk için parlaklık ve doygunluk ayarlarını edememek nedeniyle daha hassas olsun, çünkü renk üzerinde çalışmak için ben genellikle, HSL kullanın. Renklerin belge değerleri genellikle RGB artı alfa kanalı olarak kaydedilir, bu nedenle verdiği renkler, ticari sonra Çizimi yazdırmak için beklemek durumunda CMYK kullanarak çok mantıklı değil içinde.
Ne yazık ki, başka sınırlamalar bir sayıdır. Örneğin, iyi kova ve konik bir degrade dolgu iyi olurdu havuç şekli temsil etmek, ama SVG Inkscape nedenle dolgu ve bu tip yoksun bu yana iyi olarak yoksun, biz bu geçici bir çözüm için en iyisini yapacağım.
Burada seninle gelebilir basit şey ince bir segment enterpolasyon veya aynı renk bir dikdörtgen bir farklı doldurdu ve bu çok şeklin kopyasını döndürülmüş. Hem yolunu seçmek ve uygulamak yapmak için "Eklentiler> Üret Path> interpolasyon ..." etkisi.
Şimdi etkisi tarafından oluşturulan tüm segmentler bulanıklık ve böylece ara adımları çok daha az görünür hale getirmek. Burada belirtilmesi gereken tek şey, tüm ara yolları (birinci grup için daha iyi olduğunu Ctrl + G aksi takdirde her nesneyi ayrı ayrı bulanık olacaktır, bunları bulanıklık ardından ya da "Nesne> Grubu") ve bu nedenle son görünüm gibi olmayacak iyi.Bulanıklaştırma uygulanacak en kolay yolu Fill'n'Stroke iletişim Bulanıklık kaydırıcısını sürükleyin etmektir.
Ben gerçekten interpolasyon ile bu yaklaşım lehine değil, bu yüzden kendi tabanına koni tepe den bulanıklık tonlar yarıçapı kadar esen açılı degrade taklit etmeye karar verdi.
Açık ve koyu alanlar oluşturmak için ben sadece havuç yolunu çoğaltılan ( Ctrl + D veya"Edit> Duplicate" ), Koninin vertex (köşe nesneyi ve sürükle döndürme noktasını çift tıklatın), rengi değişti, ilave bir degrade etrafında döndürülmüş ve bulanık. Ben koni boyunca bulanık tonlar dağıtmak için degradeler gerekiyordu.
Bu yüzden bir kırpma yolu uygulayarak kırpılmış, olduğu gibi Ama elbette ben havuç sınırlarının her şeyi bırakamazdı. Havuç şekli yüzden daha sonra kırpma yolunun şeklini hariç havuç tüm parçaları gruplandırılmış ve yeni oluşturulan grup (bu şekil uygulanmış, yeniden çoğaltılamaz, sadece bunun için iyi oldu "Nesne> Kırpma Yolu> Uygula" ). Onlarla karışık olmamak benzerleri arasında öne çıkıyor yüzden Genellikle ben bazı özel renk ile kırpma yolunu doldurun. Eğer başvuran sonra bir kırpma yolu göremiyorum, ancak hala kırpılır nesneleri düzenleyebilirsiniz.
Şimdi havuç bitirmek ve "burun" ışık yamaçlarında bir çift ve altından kar yansıma ekleyelim.Sonra Kaligrafi Kalem veya havuç "gözleri" çizmek için Kalem aracını kullanın.
Yansımalar Talking ... Onlar aslında gölgeleri ve vurguları kadar önemlidir. Tüm nesneler daha fazla veya daha az ışık yansıtır ve bu birlikte gider olarak yansıyan ışık da onları aydınlatan diğer nesneleri vurur. Hatta daha çok doymuş renge sahip nesneler, bizim havuç gibi, genellikle yol kalmamak çevrelerindeki nesneleri renklendirmek. Biz gerçekten saf beyaz kar veya kağıt saf beyaz sayfa görmüyorum sebebi budur - biz bazı tonlar görüyoruz.
Ben kardan bir yerde temiz mavi gökyüzü altında olacağını varsayarak, en başından itibaren kar topları mavimsi yaptı. Şimdi ben sadece gölgeler ve yansımaları eklemeniz gerekir.
Eğer düştü gölgeler üzerinde çalışırken, başka bir cisme düşme akılda tutulması gereken, daha onlar olmalıdır bulanık. Gölge sınırları Keskinlik çok ışık kaynağına bağlıdır.
Şimdi kepçe üzerinde çalışalım. Ben başından beri kullanılan degrade doğrusal olsa bile zaten, bu yüzden sadece biraz düzeltmek yeterince iyidir. Önce güneş bir vurgu eklendi - biraz daha bulanık koyu çizgili - bulanık beyaz segmenti, sonra bir gölge kullanarak koni vurgulandı. Ve nihayet ben üstüne koymak kar ve iyi bir vurgu bir yansıması temsil şeffaf ışık geçişlerini bir çift. Vurgular ve gölgeler nesneler kovanın nesnenin kendisi ve ben gerek yoktu ki onun parçalarının ardışık kaldırılması tekrarından tarafından oluşturulmuştur. Bu Kalemi kullanarak bulanık tonlar şekiller çizmek için daha iyidir.
Ben kova ve kar topları hem adanmış kırpma yolları kullanılır. Kırpma yollarını sadece havuç eskisi gibi bulanık nesneleri kırpmak için kullanıldı.
Şimdi kova için bir "göz" eklemeniz gerekir ve bir kanal olduk. Ben görsel paraziti değil bir kova sapı boyama karşı karar verdi.
Ben kova anahat oluşturmak için kullanılan elipsin kopyaları oluşturulan kepçe ve kanal açma Edge. Bu tür iki elips seçilir ve çıkarılır (yani, kenar bölgesinin genişliği ile birbirine göre kaymıştır - Ctrl + ya da "Yolu> Farkı" ).
Gözler için olduğu gibi, her şey gerçekten basit: bir vurgulamak, öğrenci ve onları biraz öne çıkması için gözlerini üzerinde gölgeleme ışık yumuşak bir yansımasıdır. İşte (bu Resim Filtreler görüntü modunda benziyor ne olduğunu "Görünüm> Ekran Modu> No Filtreler" ):
Ve bir başka önemli şey. Hatta onun bir vektör görüntü olsa, planın küçük boyutu bitmap sürümü yayınlayacak, bu yüzden en başından beri boyutu seçti ve tüm küçük ayrıntıları çizerken dikkate aldı. Gözler, kova üzerinde ince çizgiler, parmaklar - tüm bu unsurları piksel ızgarasına hizalanır gerekiyordu. Ben tel kafes görünümü modunda (dışlayacak edilir mi PekiCtrl +5 sayısal tuş takımı üzerindeki veya ile "Görünüm> Ekran modu> Anahat" sağlayan) ızgara ( # üzerinden veya "Görünüm> Izgara" sonra) ve nesneler taşındı ve bükülmüş eğrileri böylece yolları tercihen ızgara hücreleri içinde kalmıştık. Son görüntü öylesine berrak görünüyor nedeni budur.
Kardan adam Arms hafif çizgiler kavislidir. Ben onlar için bir düz dolgu kullanılır ve 3D his eklemek ışık yansımaları eklendi.
Vejetasyon Leafs Kaligrafi Kalem çoğunlukla çizilmiş ve sonra sonuçlandı vuruş boole işlemi ile birleşmiş ve doğrusal bir degrade ile doldurulmuştur. Kaligrafik Pen'in seçenekleri daha fazla veya daha az bunlar:
- İnceltme: -60 (vuruş daha düşük hız gibi incelir)
- Caps: 2 (biraz çıkıntılı)
- Fiksasyon: 0 (kalem inme dik)
- Açısı: 0, fiksasyon için gerçekten önemli değil
Ama bir kalemi kullanılır, böylece basınç hassasiyeti seçeneği vuruş keskin kapakları, daha doğal görünmesini neden olan, çok etkindi.
Stalks onların hafif ve bulanık kopyaları ile vurgulanır düz dolu yollar vardır.
Bulanık noktalar bir çift yeterli olacaktır havuç saplama daha yüksek boyutlu hale getirmek için.
Gökyüzü bize bir mavimsi gölgesi, yeşil bitki örtüsü ve havuç bizi yeşilimsi ve turuncu noktalar verecektir verecektir: kar üzerinde gölgeler ve yansımaları hakkında unutmayın.
İşte bu kadar. Aşağıda No Filtreler modunda son sürümüdür:
Ayrıca yapabilirsiniz indirmek onu düzenleyebilir ve paylaşabilirsiniz anlamı Alike CC Attribution Non-ticari Payı koşulları altında lisanslanmıştır dosyası, ancak satmak ve paylaşmak koşuluyla yazarın kredi zorunda olamaz.
Yorumlar